DOMOV > NOVICE > Rangtik 2017

6. Sonam Rabgas, Tungri, pomočnik

Časovni potek odprave:
12.7.2017,Odhod z Brnika.
13.7.2017,Prihod v Delhi, vožnja do Manalija.
14.7.2017,Vožnja Manali - Leh.
15.7.2017,Leh, nakupovanje hrane.
16.7.2017,Vožnja Leh - Thang.
17.7.2017,Vožnja Thang - Tungri.
18.7.2017,Padum, obisk predavanja Dalai Lame.
19.7.2017,Dostop do baznega tabora, v dolini Rangtik. Bazni tabor je na višini 4900 m.
20.7.2017,Posvetitev baze, ogledni sprehod po dolini, balvaniranje.
21.7.2017,Odpravimo se na aklimatizacijsko turo proti Remalaye (6278 m), prespimo na cca 5900 m.
22.7.2017,Opravimo verjetno prvi pristop na glavni vrh Remalaye (6278 m), sestopimo do našega bivaka na 5900 in še enkrat prespimo.
23.7.2017,Sestop do baznega tabora.
24.7.2017,Počitek v Bazi.
25.7.2017,Tomaž in Matjaž odneseta precej opreme na zgornji ledeniški plato pod Chakdor Ri (aka H8, P6193 m). Matic obleži v Bazi z vročino.
26.7.2017,Sestop v dolino v Tungri. Poroka kuharjeve nečakinje.
27.7.2017,Obisk samostana Kharsha.
28.7.2017,Vrnemo se nazaj v BC.
29.7.2017,Počitek v bazi in priprave na vzpon na Chakdor Ri (aka H8, P6193 m).
30.7.2017,Dostop na zgornji plato ledenika Rangtik, kjer si na cca 5400 m uredimo bivak.
31.7.2017,Vstopimo v jugovzhodni steber Chakdor Ri (6193 m, aka H8) Splezamo do višine cca 5850 m, kjer si uredimo bivak.
1.8.2017,Nadaljujemo s plezanjem in ob cca 17:00 uri dosežemo vrh. Zajame nas poslabšanje vremena s sneženjem, ki ga spremlja močna statična elektrika. Z sproščanjem po vrvi do večera dosežemo mesto bivaka, kjer prespimo.
2.8.2017,Nadaljujemo sestop in popoldan pridemo v bazni tabor.
3.8.2017,Počitek v Bazi.
4.8.2017,Počitek v Bazi.
5.8.2017,Matjaž in Matija preplezata zahodno steno Jamyang Ri (5800 m), Tomaž, Sonam, Lobsamg pa pomagajo z nošnjo opreme do stene in nazaj.
6.8.2017,Podremo bazni tabor in sestopimo do vasi Tungri.
7.8.2007,Obisk samostana Sani, kjer je tradicionalni »Nesjal Festival«.
8.8.2017,Počitek v Tungriju.
9.8.2017,Odpravimo se pod vzhodno steno Starikatchan (5904 m). Najamemo tri nosače, ki nesejo naše nahrbtnike.,
10.8.2017,Gora ni hotela, sestop v dolino v vas Tungri.
11.8. do 13.8.2017,Tungri .
14.8. do 17.8.2017,Treking Pidmu - Yulchang. Ponoči prispemo v Leh.
18.8.2017,Leh.
19.8.2017,Leh - Manali.
20.8.2017,Manali - Delhi.
21.8.2017,Delhi.
22.8.2017,Delhi - Brnik.

Vzponi opravljeni na odpravi

Gore v Zanskarju ponujajo obilo možnosti za prvinski alpinizem. Gora je v izobilju, področje je slabo raziskano, alpinistično dokaj neobdelano in neokrnjeno. Področje Haptal sem leta 2016 obiskal z Anastasijo Davidovo - Nastjo in dodobra spoznal in raziskal doline Rangtik, Shimling in Denyai. Raziskovanje in poizkušanje odprave »Haptal 2016« se je uredniku Tomu Nakamuri zdelo vredno objave v Asian Alpine E News (http://asian-alpine-e-news.com/), vol 4.
Seveda je referenčni vir informacij tudi AAJ (American Alpine Journal, http://publications.americanalpineclub.org/ ), kjer so objavljena omenjena poročila in seveda tudi poročila drugih odprav v področje. Pred nami je v dolini Rangtik bilo le malo alpinistične dejavnosti. Nekoliko večje zanimanje je (kot tudi za nekatera druga pogorja v Zanskarju) je vzbudil Japonec Kimikazu Sakamoto, ki je v zadnjih desetih letih semkaj vodil različne alpinistično raziskovalne odprave, fotografiral in identificiral vrhove, izdelal pa je tudi nekaj topografskih skic. Poročal je o svojih poteh (American Alpine Journal, Asian Alpine News, in seveda na internetu) uvedel pa je tudi nomenklaturo identifikacije vrhov od H1 naprej (H kot Haptal). Prvi, ki je poročal o opravljenem alpinističnem vzponu v gorah nad dolino Rangtik je bil Sergi Ricart (Španija). V navezi z Lucom Pellissa je leta 2008 opravil prvi pristop na Shawa Kangri (5728 m) po smeri Rolling stones (D+, led do 65st, skala do V+, UIAA, 500 m). Lani sva dolino obiskala z Anastasijo Davidovo - Nastjo. Ponovila sva njihovo smer, opravila prvi pristop na zahodni vrh Remalaye (6266 m), poizkusila pa sva tudi v severni steni P6193 m (aka H8) a sva precej visoko morala priznati, da ne bo šlo do vrha in se umakniti v varno dolino. Logistika odprav v Zanskar je enostavna. Vožnja na »konec sveta«, ko pa enkrat prispemo so hribi precej pri roki. Višine vrhov sežejo tja do 6500 m, stene so bolj alpskih dimenzij, dostope pa je večinoma moč opraviti v 1 dnevu iz naseljene vasi do katere vodi cesta, občasno pa imajo tudi elektriko in GSM signal.

Za izhodišče smo izbrali vas Tungri (3600 m), vseeno pa se nismo mogli odpovedati ležernosti življenja v baznem taboru. Bazni tabor (GPS: 33°28'30" North, 76°45'13 East, 4926 m) smo postavili na mestu, ki ga je Sergi »označil« z velikim kamnitim kompasom , približno 5 ur zmernega hoda iz vasi.

Prvi pristop na glavni vrh Remalaye (6278 m, aka H5). Normalna smer. Od baznega tabora do vrha cca 1300 m višinske razlike. Aklimatizacijski vzpon opravimo v alpskem stilu po južnih pobočjih gore med 21.7. in 23.7.2017 (vrh 22.7.2017). Splošna ocena smeri D+, plezali smo Matjaž Dušič, Matija Jošt - Matic, Tomaž Žerovnik. Pretežni del vzpona sledimo smeri Davidova-Jošt iz leta 2016, ki sta opravila prvi pristop na Remalaye west (6266 m), zadnjih 250 višinskih metrov pa se usmerimo proti glavnemu vrhu gore. Večino smeri gre za hojo, lažje plezanje (do II stopnje po UIAA) in ledno-snežne vesine (do 55st naklonine), na vršni (vzhodni) greben smo izplezali skozi grebensko okno (15 m, M5+), kjer je bilo edino meto kjer smo se varovali (kasneje smo videli, da za prehod na greben verjetno nismo izbrali najlažje variante, zagotovo pa je najbolj atraktivna). Matjaž je kot prvi v navezi najtežje mesto preplezal prosto (ali karkoli »dry tooling« je), Tomaž in Matija pa na A0. Tako na vzponu , kot na sestopu smo bivakirali na istem mestu na višini cca 5900 m.

Shrani.si

Chakdor Ri (6193 m , aka H8). Prvi pristop na vrh v alpskem stilu po prvenstveni smeri »Treasure of Zanskar«, višina smeri 750 m, splošna ocena ED+, v skali od III do VII- (po UIAA težavnostni lestvici), sneg in led do 55 stopinj naklonine. Plezali smo Matjaž Dušič, Matija Jošt - Matic, Tomaž Žerovnik od 31.7.2017 do 2.8.2017 (vrh 1.8.2017). Gre za pretežno skalno smer po jugovzhodnem stebru gore. Vstopili smo v levem delu vzhodne stene po snežni rampi, ki se po 100 metrih spremeni v skalno, ter privede v škrbino na razu. Nadaljevali smo po ploščah levo od raza in si na višini cca 5850 m uredili bivak. Prvi dan smo plezali v skali zmernih težav do V+ (po UIAA lestvici). Zgornji del stene je precej bolj strm. Prehode smo iskali v glavnem na desni strani izrazitega raza. Težavnost se je konstantno gibala med V+ in VII- (po UIAA lestvici). Ko smo okoli 17 ure dosegli vrh, nismo bili prepričani ali stojimo na najvišji točki gore, saj je vršni greben precej horizontalen, ozek, a ne težak . Spuste po vrvi smo urejali na (gor gledano) levi strani raza in do večera dosegli bivak, kjer nas je čakal šotorček. Naslednje jutro smo v oblačnem vremenu in rahlih padavinah nadaljevali s spusti po vrvi do vznožja stene. Na zgornjem platoju ledenika Rangtik smo si na ramena naložili še nekaj opreme in sestopili vse do baznega tabora. Matjaž in Matija sva celotno smer preplezala prosto (na pogled oz. flash), Tomaž pa na dveh mestih A0. Varovanje smo v glavnem urejali z zatiči in metulji, na vzponu pa smo zabili tudi 5 klinov, ki jih nismo izbili. Spuste smo v glavnem urejali na skalnih rogljih, nekaj pa jih je tudi na klinih, metuljih in zatičih.

Shrani.si  Shrani.si

Jamyang Ri (5800 m). Prvi pristop na vrh v alpskem stilu po prvenstveni smeri »Čunka«, višina smeri 650 m, splošna ocena smeri ED, skalno plezanje od V+ do VII- (po UIAA težavnostni lestvici). Plezala sva 5.8.2017 Matjaž Dušič in Matija Jošt - Matic. Celotno smer sva preplezala prosto in na pogled, za varovanje sva uporabljala izključno metulje in zatiče. Sidrišča za spust so v glavnem na skalnih rogljih, dvoje sidrišč je na klinih in dvoje na zatičih. S plezanjem sva začela okoli 7:30 ure, na vrhu sva se objemala približno ob petih popoldne, vznožje stene pa sva dosegla v soju čelnih svetilk ob približno devetih zvečer, kjer sta nama roke stisnila tudi Tomaž in Sonam. »Čunka« v ladahškem jeziku pomeni kavka. Ker naju je med vzponom obletavalo veliko omenjeni ptic, se je ime smeri ponujalo kar samo.

Shrani.si

Odpravo ocenjujem kot uspešno. Glavni cilj odprave je bil preplezati jugovzhodni steber Chakdor Ri (6193 m, aka H8), kar smo v celoti uresničili. Poleg tega smo se za aklimatizacijo povzpeli na markanten vrh Remalaye (6278 m, najvišji nad dolino Rangtik), za konec pa splezali še na izstopajoči skalni stolp Jamyang Ri (5800 m). Vsi vzponi so bili opravljeni v alpskem stilu, z maksimalno uporabo premičnih varoval. Ves čas odprave smo ohranili visoko zagnanost za plezanje in se dobro medsebojno razumeli. Prav tako smo navezali prijateljske odnose z našimi indijskimi gostitelji, ki so tudi izbrali imena za vrhove na katere smo opravili prve pristope. Za skalni stolp P5800 so nama na lanski odpravi domačini zagotavljali, da se imenuje Phobrang. Ampak gora Phobrang je tudi v sosednji dolini Haptal. Da ne bi bilo prevelike zmede, so se premislili ter predlagali ime Jamyang Ri, morda pa se bo prijelo. Tudi za H8 so ime predlagali domačini iz vasi Tungri. Pravijo, da naj bo Chakdor Ri.

Finančno poročilo odprave:

Zavarovanja 590,56
Agencijski stroški 9000,00
Prenočevanja (hoteli, kampi, hostli ...)  300,00
Ostalo (napitnine, dodatna hrana, plin)
  1500,00
Skupaj v €: 13707,20

Prihodki:

Znesek v €
Prispevek članov odprave        10457,20
Prispevek KA PZS (50% celotne vrednosti odprave) 3250,00
Skupaj v €: 13707,20

Bodrež 6.9.2017, Matija Jošt - Matic

Komentarji - vidni samo prijavljenim!

VSTOP ZA ČLANE
Uporabnik:

Geslo:
 zapomni si me

Pozabljeno geslo

Višina snežne odeje
Nevarnost snežnih plazov

Spletne strani s podatki o vremenu in razmerah